Металеве панно у центрі Рівного виявилось роботою відомого художника

Металеве панно у центрі Рівного виявилось роботою відомого художника

Не вщухають дискусії навколо металевого панно, яке минулого тижня зняли з фасаду житлового будинку біля ЦУМу. На його місці хочуть зобразити мурал, присвячений загиблому захиснику Тарасу Давидюку. Частина рівнян вимагає повернути металеву інсталяцію на стіну — навіть петицію подали.

Тим часом виявилося, що панно, яке десятиліттями висіло на цій стіні — авторства відомого рівненського художника Олександра Бобришева і має художню цінність. Це частина культурної історії міста й заслуговує на повагу, додають рівняни. Як пояснив заступник міського голови Євгеній Іванішин, панно не втрачене — передане на зберігання у міський трест зеленого господарства.

До слова, інше відоме панно Бобришева колись висіло на фасаді школи № 15. Однак його звідти прибрали ще раніше — так само, як і гігантський термометр, на який задивлялися перехожі. Тож нині воно залишилося хіба в пам’яті містян та на старих фотографіях.

Ось що думають про демонтаж панно та новий мурал у соцмережах люди, дотичні до архітектури та дизайну.

Ельміра Еттінгер:

— У Рівному, виходить, знищили роботи художника, що входить в топ кращих акварелістів світу! Це Олександр Бобришев, рівненський художник, який у 80-х створив металеві панно. Автор особисто підтвердив: «Одне панно на ліцеї 15 зняли, зі словами, що там «голуби радянські», потім зняли градусник. А тепер з фасаду на Соборній, 15 зняли панно заради муралу. Дякую місту, що попросили зняти його цілим і забрали на зберігання. Зробив для міста прекрасні роботи, нуль пропаганди, складні цікаві форми, окраса… але бачте»…

Олена Фещук:

— В законі про декомунізацію чітко сказано, які саме обʼєкти підлягають демонтажу. Панно Олександра Бобришева не підпадає під жодну з категорій (художник українець, робота не містить комуністичних символів та закликів). А те, що ми вміємо лише протиставити майбутнє минулому і аби щось створити, нам необхідно прибрати інше — це тільки наша біда. Задача монументального мистецтва — нести історичний код міста. Саме тому обʼєкти різних часів та періодів необхідно вміти поєднувати в одному просторі.

Олена Шульга:

— Проблема в тому, що панно зняли і віддали на зберігання, загалом не спитавши містян про їхню думку, не спитавши п. Олександра, не спитавши художню раду міста, дуже по-тихому… Якби на початку всієї цієї історії була забезпечена прозорість процесу, а саме проведення громадських слухань, все було би інакше. Хіба ні?

Олександра Корчевська-Цехош, графічна та діджитал дизайнерка, викладачка Українського католицького університету:

— Я не захищаю радянське. Я захищаю українське і професійне. Річ у тому, що мурал, який ми хочемо, я так розумію, зробити на заміну цьому панно, він менш професійний, ніж панно, яке висіло до того. Панно, яке там було, створив відомий український і світовий аквареліст Олександр Бобришев. Це приклад монументального мистецтва високої якості.

…А тим часом на фасаді будинку, де раніше було металеве панно, вже працюють альпіністи, які почали утеплювати стіну блакитним пінопластом. Схоже, що місце під майбутній мурал уже готують.

Олена РАКС.

Джерело

Новини Рівного