Ще кілька місяців тому до Рівного прибули 20 автобусів, куплених містом у кредит. Однак на вулицях всієї двадцятки поки не видно. Можливо, це через дефіцит водіїв? В управлінні транспорту запевняють, що на маршрути нові автобуси таки виїдуть. Просто ще тривають певні процедури.
Василь Сливка, начальник міського управління транспорту та зв’язку:
— Відповідно до регламенту обслуговування, необхідно пройти техогляд після тисячі кілометрів пробігу. Автобуси їхали до нас своїм ходом, вони прийшли з кілометражем понад 600 км. Невиконання цього підпункту було би неправильним, тоді був би розірваний договір про гарантію. Якщо виявлять якісь дефекти, виробник автобусів безкоштовно замінить вузли та агрегати, які не відповідають заявленій якості. Це питання безпеки пасажирів. Проведено різні процедури закупівлі, зокрема, квитків та пального, реєстрацію в ДПІ. Пройшли майже все те, що потрібно пройти згідно із законодавством. Попереду іще у нас закінчення всіх процедур з технічного обслуговування. Буде оголошено конкурс на перевезення пасажирів.
Але те, що є постійна потреба у водіях, чиновники також визнають. На сайті міськради періодично з’являється інформація, що департамент інфраструктури та благоустрою потребує водіїв категорії D (бажано зі стажем) для роботи у громадському транспорті.
Якщо є така проблема з водіями-чоловіками, яких часто забирають до війська, то чи могли би їх за кермом замінити жінки?
— На моїй пам’яті поки не було, щоб жінки просилися на роботу водієм автобусів, — відповів Василь Сливка.
Валентин Демчук, президент ГО «Союз перевізників України»:
— Жінок-водіїв маршруток у нас ще не було. На фурах їздять, таксистки є. Але якщо вони їздять на тролейбусах, то могли би і за кермо автобусів сісти. Робота, звісно, нелегка. Однак автобуси зараз сучасні, є гідропідсилювач керма, тож великих зусиль докладати не потрібно, а стежити за технічним станом — на те є механіки. У Європі та США жінки часто їздять за кермом автобусів і роблять це не гірше, ніж чоловіки.
Іншого виходу у нас не буде, бо чоловіків не вистачає катастрофічно, чим далі — тим гірше. Водіїв не бронюють — і це основна біда. Працевлаштований водій (а не оформити його перевізник з багатьох причин не може) постає «на виду» і не хоче йти служити, на жаль. Хто хотів, той уже служить… А частина ще раніше встигли поїхати до Європи і там залишилися, асимілювалися і навряд чи повернуться до України.
Олена РАКС.